lørdag den 7. september 2013

Nedrivning af gammel kolonihave

Efter at jeg havde underskrevet de nødvendige papirer og betalt de nødvendige håndører for haven har det kløet i mine fingre for at komme derud og rive det gamle hus ned.

Huset var i rigtig dårlig stand og derudover alt for småt. Der kunne ikke en gang stå en seng inde i huset. Jeg vil gerne have mulighed for at overnatte og for at gå indenfor når vejret kræver det, så jeg skal have bygget et nyt hus. Det forudsætter jo at det gamle bliver revet ned og bortskaffet. Vi lånte et brækjern af nogle venner og så gik vi i gang fredag aften.

Selve nedrivningen af huset tog et par timer og jeg skal ærligt indrømme at det var min kæreste der stod for den største del af arbejdet. Vi havde kun ét brækjern, så det var også svært for mig at hjælpe. Det der tog mest tid var at brække gulv og tag op, samt at køre resterne af huset væk. Kolonihaveforeningen har heldigvis et velfungerende system med containere, hvor man kan smide sit affald. Det har sparet os for en del ture til genbrugspladsen. Desværre var containeren til brændbart affald fyldt så vi er ikke kommet af med hele huset, som må ligge og flyde i haven indtil de får tømt containeren.

I morgen står den på fræsning af haven.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar